7 клас.
Всесвітня історія (35 год., 1 год. на тиждень) |
|||
За навчальною програмою, затвердженою
МОН України від 07.06.2017 № 804 |
|||
Підручник: Васильків І. Д.
Всесвітня історія: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти
/ І. Д. Васильків, В. В. Островський, І. Л. Паршин, І. Я. Букавин. –
Тернопіль: Астон, 2020. – 176 с. – іл. |
|||
№ |
Дата |
Зміст (тема) уроку |
Пр. |
Повторення. Вступ |
|||
1. |
|
Велике
переселення народів та його наслідки. Розселення слов'ян. Вступ:
Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація |
|
2. |
|
Практичне
заняття. Початок роботи над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці
«Європа в добу Середньовіччя» (за поданим у програмі зразком). |
|
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
|||
3. |
|
«Варварські
королівства». Франкська держава. Хлодвіг |
|
4. |
|
Завоювання
Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії |
|
5. |
|
Візантійська
імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії
Комнінів. Культура Візантії |
|
6. |
|
Природно
– географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання
та халіфати. Розвиток арабо – мусульманської культури. |
|
7. |
|
Практичне
заняття. Організація влади у «варварських королівствах», Франкській імперії,
Візантійській імперії, перших арабських халіфатах. |
|
8. |
|
Урок
узагальнення і систематизації із розділу 1 |
|
Розділ 2. Середньовічний світ Західної
Європи |
|||
9. |
|
Зв'язок
людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
|
10. |
|
Три
стани середньовічного суспільства. Феодалізм |
|
11. |
|
Організація
християнської церкви в Середньовіччі |
|
12. |
|
Практичне
заняття. Підготовка повідомлення (п'єси, сценки, живої картинки) на теми «У
феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській
господі» (на вибір учителя / учительки або учнів / учениць). |
|
13. |
|
Урок
узагальнення і систематизації із розділу 2. |
|
Розділ 3. Європейське суспільство і
держави в Х – ХV ст. |
|||
14. |
|
Скандинавія.
Походи вікінгів та їхні завоювання |
|
15. |
|
Хрестові
походи. Держави хрестоносців. Духовно – рицарські ордени |
|
16. |
|
Середньовічні
держави: від роздробленості до станово – представницьких монархій.
Реконкіста. Династична унія Ізабелль І і Фернандо ІІ та утворення Королівства
Іспанія |
|
17. |
|
Франція
у ХІ – ХV ст. Столітня війна. Жанна д'Арк. Консолідація влади
в руках французьких королів. Луї ХІ. |
|
18. |
|
Англія
в ХІ – ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія
вольностей». Війна троянд |
|
19. |
|
Священна
Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світським і
духовними володарями. |
|
20. |
|
Італійські
торговельні республіки (Генуя, Венеція) |
|
21. |
|
Практичне
заняття. Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її
значення для становлення європейської правової культури |
|
22. |
|
Урок
узагальнення і систематизації із розділу 3. |
|
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ
європейського Середньовіччя |
|||
23. |
|
Церковний
розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ – ХV
ст. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
24. |
|
Середньовічні
школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування |
|
25. |
|
Практичне
заняття. Підготовка повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі» |
|
26. |
|
Архітектура
і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм |
|
27. |
|
Урок
узагальнення і систематизації із розділу 4 |
|
Розділ 5. Країни Центральної та Східної
Європи в Х – ХV ст. |
|||
28. |
|
Чернечі
лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та
християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління
Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ,
Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни в Чехії. |
|
29. |
|
Монгольське
панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання
Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ ст. Іван ІІІ. |
|
30. |
|
Практичне
заняття. Взаємодія та зіткнення на теренах Центрально – Східної Європи
візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних
традицій. |
|
31. |
|
Утворення
Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії |
|
Розділ 6. Середньовічний Схід (оглядово) |
|||
32. |
|
Держава
і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія
в період політичної децентралізації. Делійський султанат. Досягнення
індійської культури. Японія. |
|
33. |
|
Практичне
заняття. Культурні досягнення країн Сходу, які мали вплив на формування
європейського культурного простору. |
|
34. |
|
Урок
узагальнення і систематизації із розділу 5 і 6 |
|
35. |
|
Урок
узагальнення до курсу |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар