Календарне планування з етики 5 клас 2022 - 2023 н. р.

 

 

5 клас. Етика

(30 год. 1 год. на тиждень)

За за модельною програмою Ашортіа Є. Д., Бакка Т. В., Желіба О. В. та ін.

Підручник: Етика : підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Малещенко Т.В., Желіба О.В., Бакка Т.В., Ашортіна Е.Д., Козіна Л.Є. – К.: «Оріон», 2022

 

 

Тема

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Дата

Примітка

1

Походження «етики»

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  етика, мораль, моральні й етичні цінності, людські чесноти.

Уміння:  бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів;

розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

Тема 1. Моральні норми

2

Унікальність людини

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  індивідуальність, власне «Я», характер.

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; 

пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

3

Правила

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: правило, звичай, закон.

Уміння: обґрунтовує наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки,  спрямованих                 на збереження здоров’я, добробуту й безпеки; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

4

Моральні норми               та принципи

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: добро, зло, поведінка людини, моральний вибір.

Уміння: обґрунтовує наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки,  спрямованих                    на збереження здоров’я, добробуту та безпеки; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: вирізняє ознаки доброчинності; пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів

 

 

 

 

5

Вчинок

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  особливості поведінки та її наслідки, вчинок, мотив, наслідок.

Уміння: пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників; обґрунтовує наслідки вибору альтернативного рішення щодо моделей поведінки,  спрямованих на збереження здоров’я, добробуту й безпеки; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

6

Повага людини

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: моральні норми, людяність, «золоте правило моралі».

Уміння: обґрунтовує наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки,  спрямованих               на збереження здоров’я, добробуту й безпеки; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів

 

 

7

Повага                  до морально-

культурних надбань суспільства

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: патріотизм, традиції, державні символи.

Уміння: обґрунтовує наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки,  спрямованих              на збереження здоров’я, добробуту й безпеки; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: вирізняє ознаки доброчинності

 

 

8

Узагаль-             нення з теми

 

 

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;

виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

Тема 2. Людські чесноти

9

Роль чеснот у житті людини

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: відповідальність, совість.

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;

виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

10

Доброчес-

ність, стриманість, терплячість

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: доброчесність, стриманість.

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища; вирізняє ознаки доброчинності

 

 

11

Доброзичли-

вість

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: доброзичливість.

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

12

Старанність

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  самоконтроль, старанність.

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

13

Щедрість

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  щедрість, співчуття, гуманність.

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища; вирізняє ознаки доброчинності

 

 

14

Ввічливість

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  чуйність, ввічливість.

Уміння: обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та  громадських місцях; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

15

Узагаль-   нення з теми

 

 

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;

виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

Тема 3. Людина серед людей

16

Цінність довіри

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: довіра.

Уміння: аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі і задоволення (радості) для здорового, безпечного життя; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна

 

 

17

Родинне коло

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  сім'я, батьківство, безпека й добробут.

Уміння: аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі й задоволення (радості) для здорового, безпечного життя.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

 

 

18

Дружба                  і товаришу-

вання

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: дружба.

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна

 

 

19

Людина             в колективі

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  колектив, цінність життя.

Уміння: аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі й задоволення (радості) для здорового, безпечного життя; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна

 

 

20

Шкільна етика

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: булінг і протидія його проявам.

Уміння: розробляє стратегію подолання булінгу, визначає джерела допомоги жертвам булінгу, звертається за допомогою  до інших осіб; аналізує вибір свій та інших осіб                            з урахуванням користі й задоволення (радості) для здорового, безпечного життя.

Ставлення: встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна

 

 

21

Поведінка в громадських місцях

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: громадське місце, власний простір.

Уміння: організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час; обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та  громадських місцях; аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі й задоволення (радості) для здорового, безпечного життя.

Ставлення: встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна

 

 

22

Толерант-

ність у взаємодії               з іншими

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: толерантність.

Уміння: організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час; бере участь                    у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі                         в груповій роботі.

Ставлення: встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна

 

 

23

Конфлікт

 

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  конфлікт, управління конфліктами.

Уміння: ідентифікує  причини й наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна

 

 

24

Узагаль-            нення з теми

 

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів

 

 

 

Тема 4. Культура спілкування

25

Роль спілкування в житті людини

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: ефективне спілкування.

Уміння: розуміє взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку

 

 

26

Культура спілкування

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: безпека особистого самовираження.

Уміння: розробляє стратегію подолання булінгу, визначає джерела допомоги жертвам булінгу, звертається за допомогою  до інших осіб; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб й визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку

 

 

27

Вербальне спілкування

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: вербальне спілкування.

Уміння: моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів; застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації; бере участь                у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі                         в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку

 

 

28

Почути                   і бути почутим

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: активне слухання.

Уміння: ідентифікує  причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку

 

 

29

Невербальне спілкування

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: невербальне спілкування.

Уміння: застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку

 

 

30

Зовнішній вигляд людини                як повідом-лення

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: дрес-код.

Уміння: розрізняє складники особистого простору, поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення:  пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку

 

 

31

Дистанційне спілкування

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять: дистанційне спілкування.

Уміння: виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу; прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку

 

 

32

Долання барєрів слухання

 

 

Учень/учениця розуміє значення термінів і понять:  емпатія.

Уміння: розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату

 

 

33

Узагаль-     нення з теми

 

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів

 

 

34

Повторення курсу «Етика»

Уміння: бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі.

Ставлення: встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку

 

 

35

Резервний урок

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ми любимо творити