|
|
Підручник:
Етика : підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Малещенко
Т.В., Желіба О.В., Бакка Т.В., Ашортіна Е.Д., Козіна Л.Є. – К.: «Оріон», 2022 |
№ |
Тема |
Очікувані результати
навчально-пізнавальної діяльності |
Дата |
Примітка |
1 |
Походження «етики» |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: етика, мораль, моральні й етичні цінності,
людські чесноти. Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.
Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає приклади поведінки,
дружньої до навколишнього середовища |
|
|
Тема 1. Моральні норми |
||||
2 |
Унікальність людини |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: індивідуальність,
власне «Я», характер. Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й
потреби; пояснює почуття інших осіб і
визнає їх право на вираження своїх почуттів. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
3 |
Правила |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: правило, звичай, закон. Уміння: обґрунтовує
наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки, спрямованих на збереження здоров’я,
добробуту й безпеки; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні
особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
4 |
Моральні норми та принципи |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: добро, зло, поведінка людини, моральний
вибір. Уміння: обґрунтовує
наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки, спрямованих на збереження здоров’я,
добробуту та безпеки; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні
особливості і потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: вирізняє
ознаки доброчинності; пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на
вираження своїх почуттів |
|
|
5 |
Вчинок |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: особливості
поведінки та її наслідки, вчинок, мотив, наслідок. Уміння: пояснює
вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників;
обґрунтовує наслідки вибору альтернативного рішення щодо моделей
поведінки, спрямованих на збереження
здоров’я, добробуту й безпеки; бере участь у груповій роботі, враховуючи
індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
6 |
Повага людини |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: моральні норми, людяність, «золоте
правило моралі». Уміння: обґрунтовує
наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки, спрямованих на збереження здоров’я,
добробуту й безпеки; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні
особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів |
|
|
7 |
Повага до морально- культурних надбань суспільства |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: патріотизм, традиції, державні
символи. Уміння: обґрунтовує
наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки, спрямованих на збереження здоров’я, добробуту й безпеки;
бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й
потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: вирізняє
ознаки доброчинності |
|
|
8 |
Узагаль- нення з теми |
Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій
роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
Тема 2. Людські чесноти |
||||
9 |
Роль чеснот у житті людини |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: відповідальність, совість. Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; виконує різні ролі в груповій
роботі. Ставлення: розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
10 |
Доброчес- ність, стриманість, терплячість |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: доброчесність, стриманість. Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;
виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища; вирізняє ознаки
доброчинності |
|
|
11 |
Доброзичли- вість |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: доброзичливість. Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;
виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
12 |
Старанність |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: самоконтроль,
старанність. Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;
виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
13 |
Щедрість |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: щедрість,
співчуття, гуманність. Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;
виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища; вирізняє ознаки
доброчинності |
|
|
14 |
Ввічливість |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: чуйність,
ввічливість. Уміння: обґрунтовує
необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях; бере участь у груповій
роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в
груповій роботі. Ставлення: розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
15 |
Узагаль-
нення з теми |
Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій
роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
Тема 3. Людина серед людей |
||||
16 |
Цінність довіри |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: довіра. Уміння: аналізує
вибір свій та інших осіб з урахуванням користі і задоволення (радості) для
здорового, безпечного життя; бере участь у груповій роботі, враховуючи
індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших
осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна |
|
|
17 |
Родинне коло |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: сім'я,
батьківство, безпека й добробут. Уміння: аналізує
вибір свій та інших осіб з урахуванням користі й задоволення (радості) для
здорового, безпечного життя. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; розпізнає
приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
|
|
18 |
Дружба і товаришу- вання |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять:
дружба. Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;
виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших
осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна |
|
|
19 |
Людина в колективі |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: колектив,
цінність життя. Уміння: аналізує
вибір свій та інших осіб з урахуванням користі й задоволення (радості) для
здорового, безпечного життя; бере участь у груповій роботі, враховуючи
індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших
осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна |
|
|
20 |
Шкільна етика |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: булінг і протидія його проявам. Уміння: розробляє
стратегію подолання булінгу, визначає джерела допомоги жертвам булінгу,
звертається за допомогою до інших
осіб; аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням
користі й задоволення (радості) для здорового, безпечного життя. Ставлення: встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших
осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна |
|
|
21 |
Поведінка в громадських місцях |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: громадське місце, власний простір. Уміння: організовує
власний освітній простір, раціонально розподіляє час; обґрунтовує
необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях; аналізує вибір свій та
інших осіб з урахуванням користі й задоволення (радості) для здорового,
безпечного життя. Ставлення: встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших
осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна |
|
|
22 |
Толерант- ність у взаємодії з іншими |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: толерантність. Уміння: організовує
власний освітній простір, раціонально розподіляє час; бере участь у груповій роботі,
враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших
осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна |
|
|
23 |
Конфлікт |
Учень/учениця розуміє значення термінів
і понять: конфлікт,
управління конфліктами. Уміння: ідентифікує причини й наслідки виникнення конфліктів у
різних ситуаціях; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні
особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку; бережливо ставиться до власного майна та майна інших
осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна |
|
|
24 |
Узагаль- нення з теми |
Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;
виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів |
|
|
|
||||
25 |
Роль спілкування в житті людини |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: ефективне спілкування. Уміння: розуміє
взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної
діяльності; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні
особливості і потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює
нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку |
|
|
26 |
Культура спілкування |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: безпека особистого самовираження. Уміння: розробляє
стратегію подолання булінгу, визначає джерела допомоги жертвам булінгу,
звертається за допомогою до інших
осіб; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й
потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб й визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку |
|
|
27 |
Вербальне спілкування |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: вербальне спілкування. Уміння: моделює
ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів; застосовує вербальні і
невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні
особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку |
|
|
28 |
Почути і бути почутим |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: активне слухання. Уміння: ідентифікує причини та наслідки виникнення конфліктів у
різних ситуаціях; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні
особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку |
|
|
29 |
Невербальне спілкування |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: невербальне спілкування. Уміння: застосовує
вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації;
бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;
виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку |
|
|
30 |
Зовнішній вигляд людини як повідом-лення |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: дрес-код. Уміння: розрізняє
складники особистого простору, поважає свій і чужий особистий простір під час
спілкування; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні
особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку |
|
|
31 |
Дистанційне спілкування |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: дистанційне спілкування. Уміння: виокремлює
інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу; прогнозує
ризики комунікації у віртуальному середовищі; бере участь у груповій роботі,
враховуючи індивідуальні особливості й потреби; виконує різні ролі в груповій
роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку |
|
|
32 |
Долання бар’єрів слухання |
Учень/учениця розуміє значення
термінів і понять: емпатія. Уміння: розрізняє
ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними
намірами; бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості
й потреби; виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших і визнає їх право на вираження своїх почуттів; встановлює нові
контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату |
|
|
33 |
Узагаль-
нення з теми |
Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;
виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: пояснює
почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів |
|
|
34 |
Повторення курсу «Етика» |
Уміння: бере
участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби;
виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: встановлює
нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує
різні засоби зв’язку |
|
|
35 |
Резервний урок |
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар